Παρασκευή, 22 Μαΐου 2009

ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2009

Τα θέματα της ιστορίας γενικά κρίνονται βατά. Αν και περίμενα πηγή από το Κρητικό ή το Ποντιακό, τελικά και για τα δύο κεφάλαια ερωτήθηκαν οι μαθητές στην Α΄ ομάδα. Όπως και να' χει, δυστυχώς, η παπαγαλία επιβραβεύεται, όταν η γνώση της ιστορίας μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση του παρόντος. Το εκπαιδευτικό σύστημα, όμως, δεν απαιτεί σκεπτόμενους υποψηφίους. Στη Β΄ ομάδα η πρώτη πηγή κρίνεται απλή, καθώς οι πληροφορίες της μπορούσαν άμεσα να συνδυαστούν με το σχολικό κείμενο. Για τη δεύτερη πηγή μπορεί κανείς να πει ότι δυσκόλεψε λίγο περισσότερο τους μαθητές, χωρίς βέβαια να αγχώσει ιδιαίτερα τα συνδυαστικά μυαλά. Αναφέρομαι, κυρίως, στη διάσταση μεταξύ γηγενών -προσφύγων στην πολιτική ζωή, για την οποία η πηγή είχε ελάχιστες πληροφορίες ("κοινοβούλιο", "τύπος").
Σε γενικές γραμμές βατά θέματα και ο διαβασμένος (και όχι απαραίτητα ο με κριτική σκέψη μαθητής) μπορεί άνετα να βαθμολογηθεί με 90.

Δεν υπάρχουν σχόλια: